Tilbage til billeder                    Tilbage til ferie 2005

Torsdag 30/6 2005

Igen ringede uret kl. 7.30!!

Vejret var halvkoldt og regnfuldt. Vi fik pakket sammen og gik op og fik morgenmad – Et tag-selv-bord med æg – pølser – bacon osv. – og selvfølgelige kaffe i rå mængder!!!!

Kl. 9 kørte vi ud af byen med kurs mod Carbot Trail – en tur rundt om Cape Breton National Park. En rigtig pæn tur med udsigt til hav og bjerge det meste af tiden. Et par smutture ud til vandet med spadseretur på stranden. Frokost på en tilfældig restaurant i Chiticamp. Leif fik Club-sandwich, og JO dampede muslinger – prisen 17,23$.

Ved indgangen til parken fik vi lavet ”årskort” til samtlige parker i Canada – det var temmelig dyrt 55$ pr person, men vi skal jo igennem adskillige parker på vores videre færd – så, det var ”bedst value” at købe til et helt år!

Første del af turen fulgte kysten og udsigtspunkterne var nærmest ved at falde over hinanden – så tiden blev fordelt ligeligt mellem pauser og kørsel! Senere gik ruten ind over landet med mere fladt terrain og langt færre stop. Ved Cape North gjorde vi en afstikke ud til Meat Cove, som er det nordligste man kan køre til. En fantastisk tur langs den stejle forrevne kyst med masser af udsigtspunkter. Samme vej tilbage, og videre af Carbot Trail. Nu var kl. ved at nærme sig 17, og tiden var inde til at finde overnatning. Vi måtte dog helt til Ingonish inden det lykkedes at få en hytte med soveværelse og stue med hver sin dobbelt seng prisen: 69$ inkl. skat, men uden morgenmad.

Kl. var nu blevet 19, og vi var ved at være godt sultne. Efter anbefaling af husværten kørte vi på ”Seagull”, hvor vi fik kæmpeportioner af mad – ja, selv Leif måtte opgive på halvvejen. Han fik kylling og spagetti, og jeg fik en seafood platte med forskellige skaldyr og lidt helleflynder. Utrolig lækkert, men alt for meget. Prisen 28,98$.

Hytten er jo uden morgenmad, så vi var lige forbi et supermarked på tilbagevejen og købte lidt brød og yoghurt.

Vi var begge meget trætte, men vi skulle jo have planlagt den videre færd. Vi blev klar over at vi egentlig stadig har en del tid inden vi skal videre. Turen rundt på Cape Breton har ikke taget så lang tid som beregnet. Vi har forskellige muligheder som vi lige vil sove på, og så tage endelig stilling i morgen.

En god dag er til ende, og vi er totalt fyldt op med oplevelser – vi har kørt 357 km i dag.